Design by: LucidWebs.nl ©2002-3

WANDELEN

Hier vind je verslagen van de volgende LAW's:

law.gif 14x10 Gelrepad

law.gif 14x10 Pieterpad

law.gif 14x10 Wad- en Wierdenpad

En verder ook nog:

Wadlopen

Foto's

Links

Jeroens site

Het laatste weekend van de vakantie hebben we nog een stuk van het Gelrepad gelopen. De bedoeling was om langer op pad te gaan, maar we waren allebei ziek... Op vrijdagmiddag besloten we dat we wel lang genoeg ziek geweest waren, en zijn we op de trein gestapt. Om kwart voor zeven waren we op het station van Ede, waar de wandeling begon. Veel hebben we die dag niet meer gelopen, een kilometer of zes, tot het Nivonhuis aldaar. Daar was ook een klein primitief kampeerterreintje bij dat we met niemand hoefden te delen. Kan het beter? De tent konden we nog net voor het donker opzetten (nieuwe tent, dus dat ging nog niet zo vlot). Daarna koken, eten en vroeg naar bed.

Toen we de volgende ochtend wakker werden regende het... niet erg hard, maar toch regen. Gelukkig klaarde het vrij snel op, en konden we ons ontbijt van thee, koekjes en mueslirepen buiten nuttigen. Daarna alles ingepakt en op pad. De tocht was erg mooi, over de heide en door het bos, maar de markering liet soms wat te wensen over. Kennelijk hadden ze de route hier en daar wat aangepast ten opzichte van onze routebeschrijving en vergeten de oude markeringen te verwijderen, want we zijn een aantal keer flink verkeerd gelopen, al met al goed voor 8 km extra. Onderweg in het niks stond opeens een patatkraam, dus daar konden we mooi onze honger stillen. Daarna weer op pad (weer verkeerd gelopen...) door Mossel naar Otterlo. In Otterlo waren we eigenlijk moe, maar besloten we - eigenwijs als we zijn - door te lopen tot Hoenderlo, aan de andere kant van park De Hoge Veluwe. Tegen negen uur (net voor sluitingstijd) waren we op de camping die bij het park hoort, in Hoenderlo. Onder luid gesteun (alles deed inmiddels pijn) hebben we de tent opgezet en gekookt. Daarna heerlijk onder de warme douche, waarna we ons weer wat beter voelden, al liepen we nog steeds erg moeizaam... Niet zo gek, al met al hadden we 35 km gelopen die dag!

De dag erop scheen gelukkig de zon, zodat de tent kon drogen. De vorige dag in Otterlo hadden we op een grote afschuwelijke camping even de kampwinkel bezocht, zodat we nu wel echt ontbijt hadden. We hebben op ons gemak gegeten en ingepakt, en tegen 12 uur gingen we weer op pad. Het lopen ging bij mij helaas een beetje moeilijk, de dag ervoor had ik blijkbaar iets geforceerd. Het streven was om tot Loenen te lopen, maar na een kilometer of 15 ging het echt niet meer. Na een stop voor vervroegd avondeten hebben we de bus naar Apeldoorn genomen, en vandaar weer met de trein naar Groningen, waar we tegen half negen aankwamen.

Het was erg leuk, dit gaan we zeker vaker doen, al zullen we dan iets minder eigenwijs doen!

tent opzetten ontbijten het sanitair de tent
tanden poetsen op de hei veters strikken in het zonnetje
planning maken in het zonnetje op pad kaart lezen
Klik op de foto's om ze op groter formaat te zien.